Телефони

«В історії організації це вперше, коли ми, як благодійна жіноча організація,
разом з психологом працювали у такому форматі»
Влада Недак, директорка програм Проекту Кешер

У сучасному світі рекламу сміливо можна назвати частиною нашого життя. Її ми бачимо щодня, вона впливає на наше мислення і наші погляди. Тому важливо вміти розпізнавати рекламу, яка транслює гендерні стереотипи, насильство та подає жінку як сексуальний об’єкт*.

Зверніть увагу, що будь-який/а споживач/ка може звернутися до контролюючих органів, а це Держпродспоживслужби та уповноважений Верховної Ради з прав людини із вимогою зупинити розповсюдження такої реклами. На рекламодавця очікує штраф. 

Яка подія відбулася?

У зв’язку з актуальністю критичного сприйняття реклами, 5 грудня у Кривому Розі Влада Недак, директорка програм Проекту Кешер та Надія Шеріхова, психолог, бізнес тренерка, гештальд терапевтка, провели інтерактивну лекція для 180 курсантів/ок 1-2 курсів факультету «Підготовки фахівців для підрозділів національної поліції» Донецького юридичного інстутуту МВС України. Захід був проведений за підтримки проректора Миколи Панченко.

«Це новий підхід у всебічному розвитку курсантів є відображенням реформ в питаннях як профілактики з боку поліції, так і у взаємодії різних закладів, інститутів. Розширення кругозору, популяризація досягнень громадського сектору – це прикладом того, як формується особистість поліцейського нового типу!» – Влада Недак

Що цікавого варто відзначити?

Ділимося ключовими думками із заходу:

  • По-перше, нас приємно здивувала динаміка росту кількості жінок в інституті. Загалом, в інституті навчається близько 450 курсантів та студентів з 16 областей України, 35% з яких складають жінки.
  • По-друге, слухачі та слухачі з великим інтересом зустріли тему сексизму в рекламі та його впливу на прояв насильства. Про це яскраво говорила залученість хлопців і дівчат, які активно брали участь в обговоренні та задавали тематичні питання.

  • По-третє, на питання кого більше в рекламі, думки були одностайні – жінок. І цікаво, що з поняття «сексизм» до лекції були знайомі лише 2 хлопця!
  • По-четверте, хлопці дуже активно говорили про цілі реклами, описували образ чоловіка і жінки в ній, на практиці розбирали 3 принципи, які роблять рекламу сексистською. А також з’ясовували, що ми пропускаємо в рекламі, як реклама може закликати до агресії, насильства, безправності жінок, комплексів і патріархальних стереотипів.

Чому сексуальна об’єктивація у рекламі є шкідливою?

*Спершу в медійному просторі ми бачимо жінку як об’єкт, а згодом ми починаємо так само сприймати знайомих і незнайомих жінок поза межами соціальних мереж: на роботі, вулиці, пляжі, у закладах тощо. Саме такий формат подачі інформації і сприяє подальшим сексуальним домаганням, із якими щодня стикається майже кожна жінка чи дівчина.

Будь-які легковажні висловлювання на тему насильства демонструють, що до цього злочину можна ставитися «з гумором». Але ні, не можна – від насильства гинуть і страждають жінки та чоловіки. Це серйозна проблема, із якою нам потрібно боротися всіма доступними способами.

«Насмішки» щодо насильства проти жінок – це те саме, що сміятись із масових вбивств чи війни. Бізнес повинен розуміти, що він несе відповідальність за всі свої висловлювання та методи маркетингу. І що жоден «креатив» не може виправдати приниження частини їхньої аудиторії чи толерування насильства.

Гендер та реклама: як реклама транслює гендерні стереотипи?

Провести захід

Створити групу

Пройти навчання