Важливi проєкти
Телефони
Адреса
м. Кривий Ріг, проспект Поштовий, будинок 1, офіс 200

Не дивлячись на те, що процес реєстрації та оформлення переселенців у Німеччині є дуже бюрократичним, складним і тривалим, тут дійсно одне з найкращих у світі соціальне забезпечення та дуже особливе ставлення до українців. Для нас зробили спрощену систему реєстрації, яка надає право на тимчасовий захист та право на роботу на один рік з можливістю подовження до трьох років, на підставі § 24 Закону про правовий статус іноземних громадян (нім. Aufenthaltsgesetz).

Перший крок після прибуття в Німеччину

– це обов’язкова реєстрація на статус тимчасово захищених осіб в Міграційній службі. Після заповнення документів, здачі відбитків, ви отримуєте такий папірець. Надалі він буде вашим місцевим посвідченням, до моменту отримання картки ВНЖ.

Далі вам потрібно оформити реєстрацію за місцем проживання в місцевому Bürgerbüro.
Реєстрація за місцем проживання важлива передусім для того, щоб звернутися до соціальної служби (Sozialamt), аби отримати направлення на безкоштовне лікування (Behandlungsschein) або подати заяву про надання соціальної фінансової допомоги (Finanzielle Hilfe).

Для того, щоб отримати документ з місцевою пропискою вам потрібно мати при собі:  закордонний паспорт, картку реєстрації з Міграційної служби, а також документ від власника будинку, де вас мають прописати (у ньому вказується, що власник не проти того, що ви будете проживати в помешканні. На документі обов’язково має бути підпис власника будинку).

Коли ви вже маєте реєстрацію та прописку, ви можете одразу звернутися до соціальної служби (Sozialamt), аби отримати направлення на безкоштовне лікування (Behandlungsschein) або подати заяву про надання соціальної фінансової допомоги (Finanzielle Hilfe).

Поки ви не оформили постійну картку, соціальна служба (Sozialamt) за потреби надасть вам  тимчасовий документ, з яким можете безкоштовно відвідувати лікарів. Строк дії такого направлення один місяць.
Ви самі маєте сказати в Sozialamt, які направлення необхідні у цьому місяці та яких лікарів ви плануєте відвідати. Одне направлення – це один прийом у лікаря.

Через 4–6 тижнів ви отримуєте картку ВНЖ. Вона видається строком на 2 роки, з можливістю продовження ще на 1 рік. Картку ви отримуєте листом на поштову скриньку.

Покроковий план швидкого пошуку роботи для українців у Німеччині:

1. Реєстрація на тимчасове проживання та отримання дозволу “Правo на роботу” в Міграційній службі.
2. Запис на консультацію в Joobcenter та отримання документа для безкоштовного відвідування мовних інтеграційних курсів (Bestätigung über die Berechtigung zur Teilnahme am Integrationskurs gemäß § 4 Abs . 1 Satz 1 Nr . 4 Integrationskursverordnung)
3. Самостійний пошук інтеграційних курсів та реєстрація на них
4. Процедура визнання диплома та підтвердження кваліфікації
5. Пошук роботи.

А тепер про кожен пункт детальніше.

Найголовнішим кроком на шляху до інтеграції у новому суспільстві є насамперед вивчення мови. І у цьому питанні Німеччина дуже підтримує українців.

Кожен переселенець, який отримав свідоцтво про реєстрацію, може отримати одноразово документ від Joobcenter, який надає право на проходження безкоштовних інтеграційних мовних курсів. Це можуть бути як загальні мовні курси, так і профільні, які знадобляться вам у роботі. Тривалість курсів від 6 місяців до року, після чого ви складаєте іспит, підтверджуєте рівень володіння мовою та отримуєте відповідний сертифікат. Поки ви будете навчатися, маєте право не працювати та жити на соціальну державну допомогу.

Крім того 24 параграф дає вам змогу продовжити свою діяльність відповідно до вашої спеціалізації. Для цього потрібно пройти процедуру визнання дипломів та професійної освіти. Зазвичай процес визнання диплома складний, довгий та дорогий, проте і тут Німеччина подбала про українців і впровадила спрощену систему визнання дипломів.

Для визнання професійної кваліфікації вам потрібні такі документи:

– письмова заява німецькою мовою (заповнений формуляр або заява у довільній формі),
– посвідчення особи (паспорт або картка ВНЖ),
– підтвердження професійної кваліфікації (атестати та дипломи),
документи про зміст та тривалість кваліфікації,
Залежно від професії можуть знадобитися інші документи, наприклад, резюме, підтвердження мовних навичок або медична довідка.

Щодо визнання кваліфікації можна звертатися на гарячу лінію Управління з питань міграції та біженців (BAMF) та до Федерального агентства з питань праці (Bundesagentur für Arbeit) з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 18:00 за номером: +49 30 1815-1111.

Важливо! Не слід забувати, що неофіційна робота або діяльність вдома, на кшталт манікюр, педикюр, перукарська справа або косметологія, у Німеччині є протизаконною. За таку діяльність ви можете отримати доволі немаленький штраф, або навіть сісти за ґрати.

ДОДАТКОВІ БОНУСИ від держави

Маючи реєстрацію та прописку ви можете звернутися в Bürgerbüro, щоб отримати картку користувача Tafel та дисконтну картку на відвідування басейну, льодової ковзанки та зоопарку.

Важливо!
Картку Tafel можуть отримати усі переселенці, які отримали посвідку ВНЖ. А картку зі знижками на розваги, можуть отримати лише батьки, які мають дітей віком до 18 років. Картка видається на кожну дитину окремо та батьків, які будуть супроводжувати дітей.

Для оформлення картки в Tafel потрібно мати при собі:
закордонний паспорт;
картку реєстрації;
прописку;
1 фото розміром 3,5 на 4,5 см.

Фото на документ можна зробити одразу на місці в Bürgerbüro. У них є спеціальні фотобудки з моментальним фото. Приблизна вартість за 4 фотокартки 7 євро.

Що таке Tafel і для чого він взагалі.

Tafel – організація, діяльність якої спрямована на допомогу малозабезпеченим громадянам. Вони організовують крамниці, де люди з малим доходом купують продукти за символічною ціною. Існує два види допомоги: перший – це продаж товарів за символічною ціною (зазвичай 10–30% від первісної вартості продукту) і другий – це безкоштовна видача харчів, яка називається довгим німецьким словом Lebensmittelausgabestellen.

У Tafel можна придбати усе: овочі, фрукти, ягоди, хлібобулочні вироби, крупи, молочні продукти, солодощі, а також квіти, іграшки, одяг, взуття, посуд, все для дому та багато чого іншого. Ціни дуже символічні – від 10 центів у середньому до 1 євро.

Найдешевшими продуктами тут є булочки, хліб, молоко – те, що швидко псується. Чим довше може зберігатися товар, тим менша на нього знижка. Наприклад, різні крупи, консерви, печива, кава, чаї коштуватимуть уже трохи дорожче. Але все одно їхня ціна значно відрізняється від цін на ці ж продукти у звичайних магазинах.

Для того, щоб скористатися послугами Tafel, необхідно мати при собі довідку про матеріальний стан та фотографію – Kundenausweis.

Якщо вам здається, що оформивши усі ці папери вас просто не випустять з країни і ви будете вимушені залишатися тут і не зможете повернутися додому у будь який момент, заспокойтеся, це не так! Якщо ви вже маєте пластикову картку, що дає вам вид на проживання, то усе що вам потрібно зробити для того, щоб виїхати без жодних проблем у майбутньому, це повідомити про ваш від’їзд соціальну службу або Joobcenter, щоб вони призупинили вам подальші виплати, повідомити міграційну службу, виписатися у Bürgerbüro з житла, де ви прописані, закрити страховий поліс та банківський рахунок.

Ви можете виїхати на строк до 6 місяців не втрачаючи ваш вид на проживання. Якщо ж ви не повернетеся через 6 місяців, ваша картка буде анульована.

 

Долучайтеся!

Бажаєте допомогти Кешеру, зробити соціально-корисну справу або знайти нових друзів і однодумців?

Зробити благодійний внесок