Телефоны

«Не було в Ізраїлі таких святкових днів, як Йом Кіпур і 15 Ава»
Мішна (Тааніт, 4:7)

15 ава – Ту бе-Ав, День Любові в єврейському календарі (цього року святкується з вечора 15 до вечора 16 серпня). У цей день відбулося багато радісних подій у нашій історії! Спільне для них – це досягнення гармонії, заповнення нестачі, єднання і завершеність. Давайте ж дізнаємося більше, які саме події заклали початок цього свята та яке значення воно має сьогодні.

Одразу шість важливих подій відбулися 15 ава:

1.Припинилася смерть покоління Виходу.

Після того, як народ Ізраїлю вийшов з Єгипту, історія розвідників продемонструвала неготовність євреїв до завоювання Святої Землі. Всевишній ухвалив, що все це покоління вимре в пустелі, і лише їхні діти увійдуть замість них в цю землю (Числа, Ваікра). Після 40 років блукань по пустелі вимирання нарешті закінчилося, і нове покоління євреїв було готове увійти в Святу Землю. Це було 15 Ава.

2.Стали дозволені шлюби між колінами Ізраїлю.

Щоб забезпечити впорядкований розподіл Святої Землі між дванадцятьма колінами Ізраїлю, були введені обмеження на шлюби між представниками двох різних колін. Жінці, що наслідувала частина спадку свого коліна від свого батька, було заборонено вступати в шлюб з чоловіком з іншого коліна, щоб її діти не стали причиною передачі землі від одного коліна до іншого, успадкувавши її майно. 15 ава це обмеження було зняте. Тому з часом, як каже Мішна, стало звичаєм починати сватання в цей день, щоб створювати нові сім’ї в Ізраїлі.

3.Коліну Біньяміна було дозволено возз’єднатися з громадою Ізраїлю.

У цей день коліно Біньяміна, відлучене за поведінку в інциденті з «наложницею в Ґів’ї» (Шофтім, 19-21), було знову прийнято в громаду Ізраїлю. Так було збережено існування цілого коліна Ізраїлю.

4.Ошеа відкрив дороги в Єрусалим.

Після поділу Святої Землі на два царства (Юдейське та Ізраїльське), Єровоам бен Нават, правитель північного царства Ізраїлю, встановив на дорогах застави і заборонив своїм громадянам здійснювати паломництво тричі на рік в Храм в Єрусалимі. Він встановив в їхній місцевості ідолів у вигляді волів і наказав їм поклонятися. Однак, останній ізраїльський цар, Ошеа бен Ейла, скасував застави на дорогах,  дозволивши народу здійснювати паломництво в Єрусалим і, тим самим, зробивши спробу скоротити прірву, яка розділяла обидва царства. Це сталося саме 15 ава.

5.15 ава закінчували заготівлю дров для жертовника в Храмі, який має горіти завжди.

На початку епохи Другого Храму велика частина Країни Ізраїлю була спустошена, і завдання заготівлі дров для жертовника була майже нездійсненним. Народ, однак, гаряче взявся за цю роботу, що часто було пов’язано зі смертельною небезпекою. Ті, хто доставляв зібрані дрова в Храм, удостоювалися можливості принести Всевишньому подячну жертву під назвою «корбан ецім» ( «жертвоприношення дров»). Останнім днем ​​заготівлі дров для жертовника було саме 15 ава, тому що з цього дня спека починала спадати.

6.15 ава були поховані мученики Бейтара.

Фортеця Бейтар була останнім оплотом повстання Бар Кохби. Коли Бейтар упав 9-го ава в 3893 році від створення світу, Бар Кохба і тисячі інших захисників фортеці загинули. Римляни вбили тих, хто залишився в живих і не дозволили євреям поховати трупи полеглих. Коли тіла захисників Бейтара були нарешті віддані похованню 15-го ава в 3908 році від створення світу, у пам’ять про це в післятрапезну молитву було додано додаткове благословення ( «Атов Веаметів»).

Як ми зазначали вище, у день Ту бе-Ав було знято заборону з коліна Біньяміна брати в дружини дівчат з інших колін. За часів Другого храму в Ту бе-ав – день, який припадає на середину місячного циклу, починався збір винограду. Як описував Меїр Левін, у цей день єврейські дівчата одягали білий одяг і водили хороводи в виноградниках. Туди приходили молоді юнаки, шукаючи собі наречену.

Цікаві деталі: дівчата повинні були танцювати не в своїх сукнях, а «узятих у інших», на них не повинно було бути ніяких прикрас. Все це робилося для того, щоб стерти зовнішні станові відмінності і щоб вибір нареченої був обумовлений її зовнішньою і внутрішньою красою, а не багатством її батьків.

Поступово Ту бе-Ав набув статусу «свята любові», днем, коли укладали заручини. Він став символом об’єднання ізраїльського народу.

15 Ава відзначається через тиждень після 9 Ава і символізує його виправлення. 9 Ава – це день руйнування любові і добрих взаємин, які викликала безпричинна ненависть. 15 Ава – день, коли місяць досягає максимальної повноти, – символізує наступний після «падіння» 9 ава зліт єврейського народу.

З П’ятнадцятого ава починається духовна підготовка до місяця Елуль і «Грізних днів» (ямім норам). Тривалість дня зменшується, а ночі – збільшується. Наближаються дні підведення підсумків. І сама природа сприяє цьому: землеробська жнива закінчується, спадає спека, людині легше думається у ці дні. Починаючи з П’ятнадцятого ава прийнято бажати один одному доброго року. Гіматрія цього побажання — «Дай Бог, щоб ви були записані на щасливий рік в книзі життя і щоб запис ця була скріплена печаткою

 Особливий день 15 Ава – день кохання, відкритих почуттів та єдності народу. У цей день стало традицією радувати своїх половинок подарунками, признаватися в почуттях, робити пропозиції руки і серця. 15 Ава було прийнято призначати побачення і шидух.

А що про любов говорять наші мудреці?
  • «Возлюби ближнього, як самого себе» — велике правило в Торі» — Торат Коанім
  • «Кожна людина повинна любити інших… Тому потрібно відгукуватися про людей добре і піклуватися про їхнє майно так, ніби це було твоє майно» — Рамбам
  • «Корислива любов врешті-решт вичерпується. А любов безкорислива не зникає ніколи» — Піркей Авот
  • «Секрет щасливого життя полягає в тому, щоб кожен з подружжя намагався зробити свою другу половинку щасливою» -Рав Деслер
  • «Коли людина намагається допомогти своєму ворогові, то ненависть йде з серця того, що допомагає. На її місце приходить любов» — Рав Деслер
  • «Чоловік і дружина – це одна душа, розділена тільки сходженням в цей світ. Коли вони вступають в шлюб, вони знову возз’єднуються» — Зогар, I91a
  • «Привітна посмішка посилить любов» — Орхот цадиким
  • «Природа людини така, що вона любить подібного собі» — Маараль

Ту бе-Ав – чудове єврейське свято, адже воно дарує нам прекрасну можливість відсвяткувати цей день з близькими, показати їм свою любов і створити ще одне єврейське святкування у житті сім’ї.

Провести мероприятие

Создать группу

Пройти обучение