Телефони
Адреса
м. Кривий Ріг, проспект Поштовий, будинок 1, офіс 200

Смартфон для людини XXI століття став чи не третьою рукою. Дзвінки, спілкування, замітки, фотографії – все в цьому незамінним помічником. Проте існує багато інформації про шкоду смартфонів, а особливо про їх негативний вплив на дітей. Чи це правда? Чого ж в них більше – користі чи шкоди? Давайте з’ясовувати разом.

Що кажуть лікарі?

Говорячи про шкоду і користь, фахівці відзначають, що гаджети дійсно можуть нашкодити і фізичному, і психологічному здоров’ю дитини, якщо ними зловживати. Однак їх правильне і дозоване за часом використання здатне принести відчутну користь.

Похожее изображение

Ми спробуємо розглянути всі аргументи «за» і «проти», але спочатку звернемося до рекомендацій лікарів. Вони вважають, що «золота середина» – це перебування дитини у монітора (комп’ютера, планшета або смартфона) з такою тривалістю:

  • Діти 4-5 років – не більше 15 хвилин;
  • 6 років – 20 хвилин;
  • 7-9 років – 30 хвилин;
  • 10-12 років – 40 хвилин;
  • 13-14 років – 50 хвилин.

Якщо складається так, що заняття передбачає більш тривале перебування перед монітором, необхідно робити хоча б 10-хвилинні перерви. Ці цифри можуть здатися досить суворими. Але, на думку фахівців, навіть доросла людина не повинна працювати за комп’ютером безперервно більше години.

Які аргументи “ЗА”?

Якби в гаджетах приховувалась тільки шкода, жодна розсидлива мати чи батько не дали би їх своїй дитині. Так які ж сприятливі можливості дають гаджети для наших дітей?

  1. Похожее изображениеМожливість швидко і легко знайти інформацію.
  2. Величезний вибір навчальних програм, в тому числі мовних.
  3. Розвиток дрібної моторики. Маленькі пальчики бігають по екрану або по кнопках клавіатури. Є спеціально розроблені ігри та програми, які відмінно розвивають дрібну моторику дітей.
  4. Розвиток логіки. Щоб використовувати гаджет, дитина повинна вловити принцип його роботи, розібратися в тому, куди і в яких випадках потрібно натискати.
  5. Більш швидке освоєння інформаційних технологій в подальшому. Дитина, яка рано подружилася з планшетом, не розгубиться на уроках інформатики.
  6. Самостійність. Дитина шкільного віку цілком може використовувати такими додатками, як графік справ, розклад уроків, ведення щоденника тощо. Це розвиває навички самостійності і вчить отримувати користь з гаджетів, а не розглядати їх тільки як розвагу.
  7. Заняття спортом. Ви з легкістю знайдете тренувальні відеоуроки для дитини або для всієї родини, де вже буде підібраний комплекс вправ. Їх не можна розглядати як повноцінну заміну спортивним секціям, але вони прекрасно підходять для проведення ранкової гімнастики і розминки протягом дня.

ОРТ-КешерНет. Курси комп’ютерної грамотності для дівчат та жінок

Які аргументи “ПРОТИ”?

Батьки, які насторожено ставляться до технічного прогресу, часто говорять про згубне «комп’ютерне випромінювання». Насправді, якраз цього варто боятися найменше. Сучасні пристрої, тобто комп’ютери, планшети і смартфони, не перевищують допустимої норми електромагнітного випромінювання, якщо, звичайно, не мати справу з гаджетами 10 годин поспіль.

Картинки по запросу ребенок гаджет зависимость

Відомо, що люди, які проводять багато часу за комп’ютером, страждають від так званого синдрому сухого ока. Це пов’язано з тим, що через постійну концентрацію уваги людина перед монітором рідше моргає. Діти дуже захоплені грою або переглядом мультфільму, і вони забувають про таку просту дію. В результаті слізна плівка висихає. З’являється відчуття сухості або «піску» в очах, з яким діти борються своєрідно – починають терти їх брудними руками, що, в свою чергу, може привести до кон’юнктивіту. Короткозорості ж варто боятися, якщо дитина систематично тримає екран на маленькому від себе відстані. Очі змушені постійно підвищувати різкість зображення, що загрожує спазмом зорових м’язів. Оптимальна відстань між очима і монітором – 60-70 см, але за умови, що знаки і картинки не дуже дрібні.

Інша проблема пов’язана із загальним фізичним розвитком і, як наслідок, ослабленим імунітетом. Довге сидіння перед комп’ютером або з планшетом в руках позбавляє дитину можливості рухатися, приводячи до спазмів м’язових груп і порушення постави. Для дітей вони особливо небезпечні, так як їх м’язовий і кістковий скелет все ще перебуває в стадії розвитку. Нарешті, інтерактивні розваги нерідко призводять до головного болю, оскільки статичне напруження, в першу чергу, відчувають м’язи шиї. Від цього стискаються кровоносні судини, і знижується приплив насиченої киснем крові до головного мозку. Звідси і головні болі, які проходять тільки після хорошої фізичної розминки або активної прогулянки на свіжому повітрі.

Не можемо не сказати й про психологічні проблеми, що виникають:

  1. Дитина менш здатний зайняти себе самостійно. Дитину позбавляють спілкування з гаджетами – в якості покарання або з об’єктивних причин (сів акумулятор), – вона практично не здатна зайняти себе самостійно і вважає кращим чекати нового «сеансу». Нерідко реакцією на позбавлення гри стає істерика.
  2. Дитина стає пасивним споживачем інформації. Їй не потрібно самій щось шукати, вибирати, не потрібно приймати жодних рішень і думати, чим себе зайняти. Вона просто натискає чарівну кнопку, і її розважають.
  3. Формується залежність. Батьки, які вже познайомили дітей з гаджетами, відзначають, що неприродна тяга до них формується блискавично – буквально «з першого погляду». Причому незалежно від віку дитини.
  4. З’являються труднощі в спілкуванні. Діти, які «дружать» з гаджетами, складніше сходяться з іншими дітьми. І це також актуально для будь-якого віку. Малюки вибирають перегляд мультфільмів, а не ігри з однолітками, школярі – листування в соціальних мережах, а не футбол або спільну прогулянку.
Правила, які допоможуть зменшити шкоду гаджетів
Існує декілька простих правил, яких слід дотримуватися батькам і дітям, щоб зменшити як психологічну, так і фізичну шкоду гаджетів для дитини:

За допомогою функції батьківського контролю. З її допомогою можна обмежити час використання гаджета або заблокувати доступ до певних сайтів і додатків. У цьому випадку функція заборони переноситься з батьків на гаджет, конфлікт не виникає.

Дотримуйтесь балансу з реальними заняттями. Не забувайте про творчість, читання книг, рухливі ігри, прогулянки.

Не замінюйте реальні гри їх віртуальними сурогатами. Гра на планшеті в шахи – не те ж саме, що шахова партія з другом, мамою чи батьком.

Вивчіть самі і покажіть дитині корисні додатки. Нехай дитина дізнається, як вести записи, обробляти аудіо, відео і фотографії, читати електронні книги тощо. Почніть з тих додатків, які стосуються реальних інтересів дитини.

Лікарі рекомендують робити гімнастику для очей. Вона не тільки корисна, але і може бути дуже цікава для дитини. Ось деякі вправи:

Картинки по запросу гимнастика для глаз
  1. Інтенсивно порухайте очима по горизонталі (направо – наліво) і по вертикалі (вгору – вниз).
  2. Плавно описуйте поглядом фігури: горизонтальну вісімку, вертикальну вісімку, літери.
  3. Зробіть кругові рухи відкритими очима. Спочатку рухайтеся за годинниковою стрілкою, потім – проти.
  4. Сильно зажмурте очі, а потім розслабте м’язи. Повторіть декілька разів.
  5. Не менше ста разів легко і швидко поморгайте очима.
  6. Підійдіть до вікна, уважно подивіться на близько розташований предмет, наприклад, на віконну раму, а потім вдалину, наприклад, на дерево.
  7. На вдиху подивіться у правий верхній кут (приблизно 45° від вертикалі) і, не затримуючись, поверніть очі в початкове положення. На наступному вдиху подивіться в нижній лівий кут і на виході поверніть очі в початкове положення. Повторіть вправу, подивившись спочатку в лівий верхній кут, потім – в правий нижній.
  8. Глибоко вдихаючи, подивіться на кінчик носа. Зробіть затримку дихання на декілька секунд і, видихаючи, поверніть очі в початкове положення. Потім просто закрийте очі на пару хвилин, спокійно і глибоко подихайте.

В цілому, електронні пристрої вже міцно увійшли в наше життя, і немає сенсу повністю забороняти їх використання дитині. Але потрібно чітко контролювати час, який дитина буде витрачати на інтерактивні розваги, а також шукати користь з дитячих навчальних програм.

Авторка: Анна Горська
Джерело: multiurok.ru

Долучайтеся!

Бажаєте допомогти Кешеру, зробити соціально-корисну справу або знайти нових друзів і однодумців?

Стати членкинею

Зробити благодійний внесок